15.5 אופטימיות זהירה - על הצדדים החיוביים של הקורונה

הרצאה אקטואלית ומרתקת של ד"ר רועי צזנה

18 מאי 2020
אופטימיות זהירה - על הצדדים החיוביים של הקורונה

הרצאה עד הבית - במיוחד לחברי אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

ביום שישי התארח און-ליין ד"ר רועי צזנה מביתו בארצות הברית שם הוא נמצא בשליחות אקדמית. צזנה, מומחה בניתוח תחזיות טכנולוגיות וחוקר עתיד במרכז הסייבר בלווטניק באוניברסיטת תל אביב, סקר כמה תרחישים אופטימיים שאולי תביא איתה הקורונה. הוא מחלק את התקופה הבאה שלושה טווחי זמן – בעת הזו ועד למציאת החיסון – היום שלצד הוקרונה, היום שאחריה החיסון, והשנים שאחרי החיסון – עשור אחר כך.

 

בעתיד העבודה יקרה דבר אחד גדול והוא  - עבודה יותר מהבית. כמעט כולם ירצו לעבוד מהבית לפחות חלק מהזמן, העובדים ירצו את זה והמנהלים יסתגלו לזה. העובד יוכל לראות את הילד בבוקר ולקבל את פניו בערב,יוכל להחליט לעצמו על סדר היום, והוא יגיע לעבודה לאכול עם החבר'ה ולדבר עם אנשים כי אנחנו יצורים חברתיים. הדבר הזה ישפיע על בריאות העובד, על צריכת דלק, אנרגיה ועוד.

 

בענף התיירות תתרחש מהפכה של מציאות מדומה. רבים יפחדו לטוס, או לצאת לשייט תענוגות, אבל תארו לעצמכם האנגר עצום בו תקבלו משקפי מציאות מדומה, תיפגשו עם החבר'ה ותוכלו בבוקר להאפיל לאוורסט ולטייל באפריקה בצהריים. אחרי הקורונה נחזור לטייל בעולם אבל יהיה תמהיל חדש בו טכנולוגיות חדשות יתנו מענה לצרכני התיירות ותוכלו להנות מהנוף ומהחברים, וירטואלית, כאילו אתם שם.

 

בגיזרת הבירוקרטיה והשירותים הממשלתיים תתרחש פריצה של ממש .הממשלות יעברו דיגיטציה והתייעלות ולתת לציבור שירותים נטולי ניירת. תארו לכם שרותי מעבר גבול, מעקב אחרי דואר, בלי ניירת, בלי החתמה. זה יהיה עולם של ממשלות יעילות יותר ואת זה נראה כבר בשנים הקרובות.

 

לצפייה בהרצאה >> https://www.youtube.com/watch?v=y0jxYNaSuY4&t=4s

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>