1.8 איום מבית

הרצאה אקטואלית ומרתקת של פרופ' דן בן-דוד

18 מאי 2020
הרצאה אקטואלית ומרתקת של פרופ' דן בן-דוד

הרצאה עד הבית - במיוחד לחברי אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

ביום ששי התארח און-ליין מביתו פרופ' דן בן-דוד, מהחוג למדיניות ציבורית, נשיא ומייסד, מוסד שורש למחקר כלכלי-חברתי שהתריע על האיומים מבית , טיפול השורש המיידי הנחוץ למען שינוי עכשווי סדרי העדיפויות הלאומיות.

 

בזמן שחלק ניכר מהשיח על ישראל כמדינה ממשיך להתמקד בפרדיגמות מיושנות. למשל, ביטחון לאומי אינו רק מטוסים וטנקים, אלא חוזקן של תשתיות בסיסיות – כגון השכלה – ברמה של עולם ראשון שייוכלו לתחזק ולשמר יכולות בטחוניות של עולם ראשון בעתיד. זה אינו המצב היום.

 

רמת החינוך בישראל בתחומי היסוד (מתמטיקה, מדע וקריאה) נמצא מתחת לכל 25 המדינות המפותחות הרלבנטיות במבחן הפיזה האחרון. מצד אחד יש לנו בישראל אוניברסיטאות וחברות הנמצאות בחזית הידע האנושי. בה בעת, קבוצות אוכלוסייה גדולות מאוד – שחלקן היחסי הולך וגדל – נשארות מאחור, עם כלים ותנאים שאינם מתאימים לעבודה במשק מודרני. כאשר כמחצית מילדי ישראל מקבלים חינוך ברמה של עולם שלישי, הסוגיה של קיימות כלכלית בעתיד ושל הישרדות פיזית באזור המסוכן בעולם – מהווה איום ממשי מבית, שמחייב התייחסות כעת. 

 

ההרצאה התמקדה בתפנית שחלה בעדיפויות הלאומיות של ישראל לפני עשרות שנים, על התוואים ארוכי הטווח – שאינם ברי קיימא – עליהם ניצבת ישראל ועל הצורך בטיפול שורש כל עוד חלון ההזדמנויות הלאומי עדיין פתוח.

 

לצפייה בהרצאה >> https://www.youtube.com/watch?v=lAUkUmCp_Vc&t=270s

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>