מדברים פילנתרופיה – בנימה אישית עם תמיר גילת

תמיר גילת, חבר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב ובוגר, מספר לנו קצת על עצמו ועל מהי פילנתרופיה עבורו

20 יולי 2020
מדברים פילנתרופיה - תמיר גילת

תמיר גילת, חבר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, חבר בהנהלת אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, בוגר תואר מוסמך במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל עסקים EMBA מבית הספר  KELLOGG מאוניברסיטת Northwestern, בתוכנית המשולבת עם אוניברסיטת תל אביב KR.

תמיר, יליד 1962, אב ל- 3 בנות, בעברו עורך דין, איש עסקים, שוער בקבוצת הכדורגל מכבי תל-אביב ויו"ר המועדון.

ביוני 2017 איבד תמיר את  רעייתו, עו"ד קרן נהרי, למחלת הסרטן. 

 

כיום עומד בראש הקרן לחקר הסרטן בישראל, לומד ומלמד בודהיזם ומדיטציה ומקדיש את חייו לליווי חולי סרטן ובני משפחותיהם.

 

10 דברים שלא ידעתם על תמיר גילת:

 
1. איזה הרגלים שינתה אצלך תקופת הקורונה?
הקורונה לא שינתה את חיי באופן מהותי, שכן מאז שחליתי בסרטן בשנת 2011 והוגדרתי קלינית כ"חולה סופני", למדתי לחיות את מה שהחיים מזמנים לי בקבלה ובאהבה, למצוא את הטוב בכל סיטואציה ולהיות נוכח במציאות באופן מלא ומוחלט. One hundred percent present in the present . ההתמודדות עם מחלה סופנית כה מורכבת מלמדת אותך לשהות תקופות ארוכות בבית, בסוגי בידוד שונים ולהתמודד כדרך חיים עם חוסר וודאות מוחלט ועם שינויים בלתי פוסקים שהחיים מזמנים לנו, בהכרת תודה על מה יש.  
 
 
2. באיזו סדרה אתה צופה עכשיו?
בימים אלה סיימתי לצפות עם בנותיי בסדרה פלמ"ח. סדרה ישראלית מצוינת המיועדת לבני נוער ומלמדת על תקופת המחתרות וקום המדינה. אני מתענג על כל רגע ומנצל את הנושאים שעולים כדי להרחיב את הידע הכללי שלהן בנושא. הסדרה מחליפה למעשה את הספרים עליהם גדלנו, כגון ספריהן של גלילה רון-פדר ודבורה עומר, שהשכילו להעביר לנו באופן חוויתי, בדרך הסיפורת, את לימוד פרקי ההיסטוריה של הקמת מדינת ישראל. מקווה שהסדרה תמשך לעונות נוספות ובמקביל מפיקים נוספים יבינו את הפוטנציאל הגלום בסדרות אלה לחינוך הילדים והנוער שלנו ולהטמעת הערכים עליהם קמה המדינה.
 
 
3. איזו מנה הכי מנחמת אותך בימים אלו?
מאכלים פשוטים, בסיסיים ו...טעימים תמיד מנחמים אותי יותר ממטבח עילי מתוחכם. טוסט מלחם איכותי, אבוקדו, עגבנייה, לימון וקצת טבסקו – ביס מנצח וכמובן בצידו... כוס יין טוב.
 
 
4. יעד מועדף בחו"ל?
לשמחתי זכיתי לחיות חיים מלאים וביקרתי בהרבה יעדים בחו"ל. אין לי יעד מועדף ואני חש בשלמות עם התחושה שיתכן שלא אטוס עוד. למדתי, שבסופו של דבר הדברים תלויים בהלך הרוח בו אתה מצוי באותה עת - במצב המנטלי והפיסי בו אתה נמצא וכמובן בחברת מי אתה נמצא. כעקרון, עם השנים אני נהנה יותר מחופשות בטבע מאשר בחופשות "עירוניות". שילוב של ים על נופי מפרציו, כפרים עתיקים והרבה ירוק הם מתכון מנצח עבורי. יוון או דרום אפריקה היו הבחירה שלי לו יכולתי לטוס. 
 
 
5. רסקיו או מדיטציה?
מדיטציה. ברור שמדיטציה. מתרגל שנים מדיטציה בבית הספר לדרך הבודהיסטית, פסיכודהרמה שבקמפוס ברושים.
 
 
6. צהוב עולה?
נולדתי צהוב. גדלתי במשפחה מכביסטית. אבא שלי לקח אותי מגיל שלוש למשחקי הכדורגל והכדורסל של מכבי תל-אביב. זכיתי לראות משחקי כדורסל עוד במגרש הפתוח ברחוב מכבי ובאצטדיון יד אליהו לפני שקורה בגג וכמובן את משחקי קבוצת הכדורגל במגרש המכביה. גדלתי במחלקת הנוער של מכבי תל-אביב מגיל 12 וזכיתי להיות הקפטן של קבוצת הנוער. עליתי לקבוצת הבוגרים ובהמשך אף הייתי השוער הראשון של מכבי תל-אביב בעודי סטודנט למשפטים באוניברסיטת תל אביב. אומרים שאני ככל הנראה שחקן הכדורגל היחיד שלמד משפטים באוניברסיטת תל אביב בעודי משחק בליגת העל (ובשמה אז – הליגה הלאומית). מאמצע עד סוף שנות התשעים שימשתי כיושב ראש מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב.
 
 
7. רגע אחד ששינה את חייך לנצח?
ה- 8 בפברואר 2011, הרגע בו אובחנתי עם שתי מחלות סרטן ונאמר לי שנותרו לי ששה חודשים לחיות.
 
 
8. מה ימצאו קודם, תרופה לקורונה או לסרטן?
לא יודע אם תמצא תרופה לקורונה אבל בסבירות כמעט מוחלטת ימצא חיסון ב- 18 החודשים הקרובים ונקווה שקודם לכן. הסרטן מונה למעלה מ- 300 מחלות שונות, שקיבלו שם גנרי אחד. חקר הסרטן נמצא בהתפתחות מתמדת ומסעירה ובכל יום יש פריצות דרך משמעותיות. בשנים הקרובות נראה עוד ועוד סוגי סרטן שהופכים להיות מחלות כרוניות. התקווה היא שנצליח להפוך את כל סוגי הסרטן למחלות כרוניות ובעתיד הרחוק יותר נקווה שנצליח אף למגרה כליל. הקרן לחקר הסרטן בישראל ICRF שאני עומד בראשה, תומכת מזה 45 שנים, באופן פילנתרופי מלא, בחוקרי הסרטן המופלאים של ישראל ובהם כמובן כל חוקרי הסרטן המובילים של אוניברסיטת תל אביב. חוקרי הסרטן הישראלים מעורבים באופן קבוע בחלק משמעותי מפריצות הדרך המרתקות בחקר הסרטן בעולם.
 
 
9. במשפט אחד – מהי פילנתרופיה עבורך?
בשתי מילים: דרך חיים
 
בארבע מילים: אחריות חברתית והתהוות גומלין
 
במשפט: אצטט את האמירה המבודחת של הדלאי לאמה אודות "אגואיזם אלטרואיסטית" שאמר (ברצינות מהולה בחיוך ועם בקריצה): שהדיווידנד הגדול ביותר שניתן לקבלו הוא תחושת העצמה שאדם חש מדאגה לצד שלשי ולכן, על כולנו לתרום לאחר, שכן זהו הדבר המתגמל ביותר שניתן לעשותו.
 
 
10. עם מי הכי היית רוצה להיפגש ב- ZOOM?
ארבעה חודשים לא יצאתי מהבית. עייפתי קצת מכל הזומיאדה הזו...אני קצת בגמילה. ובכל זאת? עם הדלאי לאמה 
 
 
 
לחצו כאן כדי לצפות בהרצאת הטד העולמית מעוררת ההשראה של תמיר – ״החיים אחרי תאריך התפוגה"
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>